Elméleti szakasz
1. alkalom CsoportĂ©pĂtĂ©s alap-drĂĄmajĂĄtĂ©kokkal. EgymĂĄs megismerĂ©se (bemutatkozĂĄs-nĂ©v eltĂĄncolĂĄsa), ritmusgyakorlatok, kinek mi jut eszĂ©be a szĂnhĂĄzrĂłl). Eddigi szĂnhĂĄzi Ă©lmĂ©nyek felelevenĂtĂ©se. Csoport bontĂĄs.
2. alkalom Közös agy-bemelegĂtĆ gyakorlat kiprĂłbĂĄlĂĄsa. A klasszikus szĂnhĂĄz törtĂ©nete nagy vonalakban (görög, közĂ©pkori, klasszicista). Angol Ă©s francia szĂnhĂĄz kĂŒlönbsĂ©gei. Opera Ă©s bĂĄbtörtĂ©net. Rövid felolvasĂĄs nĂ©hĂĄny Ăłgörög Ă©s Shakespeare drĂĄmĂĄbĂłl. A hallottak Ă©rtelmezĂ©se.
3. alkalom A modern szĂnhĂĄz bemutatĂĄsa. RendezĂ©s törtĂ©net. ĂzelĂtĆ Sztanyiszlavszkij, Grotowski stb. mƱvĂ©szetĂ©bĆl.
4. alkalom SzĂnĂ©szmestersĂ©g elmĂ©letben (Craig Ă©s Cohen). SzĂnhĂĄzi felvĂ©telek (GĂĄrdonyi GĂ©za SzĂnhĂĄz: Csörgess meg!).
5. alkalom Egy szĂnhĂĄz belĂŒlrĆl: a pincĂ©tĆl a zsinĂłrpadlĂĄsig. SzĂnhĂĄzi emberek: a jegyszedĆtĆl a mƱszakig.
6. alkalom A szĂnhĂĄz felvetett kĂ©rdĂ©seinek vizsgĂĄlata adott drĂĄmarĂ©szletek alapjĂĄn. FĂ©lĂ©vtĆl fĂŒggĆen innen indul az aktuĂĄlis tĂ©ma beillesztĂ©se a foglalkozĂĄsba. (nĂ©phagyomĂĄnyok, vĂĄrostörtĂ©net, kisebbsĂ©gi kĂ©rdĂ©s Ă©s napi sajtĂł vizsgĂĄlata)
7. alkalom SzövegĂrĂĄs. DrĂĄma Ă©s/vagy szĂnhĂĄz (BĂ©csy TamĂĄs). A szövegben rejlĆ potenciĂĄlis energia felfedezĂ©se.
8. alkalom A szĂnĂ©sz Ă©s a szöveg kapcsolata. KarakterĂ©pĂtĂ©s. A szerep megformĂĄlĂĄsnak elmĂ©leti alapjai. A bemutatĂĄsra szĂĄnt darab szövegĂ©nek közös lĂ©trehozĂĄsa. ĂsszegzĂ©s. [MegjegyzĂ©s: minden alkalommal az elmĂ©let gyakorlatĂĄt is kiprĂłbĂĄljuk (pl. brosst keresĂŒnk a fĂŒggönyön)]
KreatĂv szakasz
1. alkalom ĂtfogĂł trĂ©ning. AlapvetĆ mozgĂĄsi, szöveges, Ă©nekes Ă©s drĂĄmagyakorlatok.
2. alkalom SzĂnĂ©szi megközelĂtĂ©s (cĂ©l-akadĂĄly, közös jĂĄtĂ©k, taktikĂĄk, Ă©pĂtkezĂ©s).
3. alkalom A szĂnĂ©sz mint eszköz (a szĂnĂ©sz lĂ©gzĂ©se, hangja, beszĂ©de, teste)
4. alkalom MeghĂvott elĆadĂł. Balett Ă©s kortĂĄrstĂĄnc tĂ©mĂĄban. MozgĂĄstrĂ©ning.
5. alkalom HĂĄzi olvasmĂĄnyok. Dramatikus hĂĄttĂ©r. A kĂ©szĂŒlĆ bemutat kĂ©rdĂ©seihez ajĂĄnlott olvasmĂĄnyok keresĂ©se Ă©s feldolgozĂĄsa.
6. alkalom ElĆadĂĄs elemzĂ©s közösen megnĂ©zett bemutatĂł alapjĂĄn. Kritikai hozzĂĄĂĄllĂĄs fejlesztĂ©se. RögtönzĂ©sek a feldolgozandĂł tĂ©mĂĄban. A bemutatott jelentek azonnali csoportos Ă©s egyĂ©ni elemzĂ©se.
7. alkalom MeghĂvott elĆadĂł. HaladĂł szĂnĂ©szi technikĂĄk. (inspirĂĄciĂł, energiavezetĂ©s, figyelem) RĂĄadĂĄs: egy kĂŒlönleges technika a jĂłkedvhez: 1 ĂłrĂĄs nyĂlt bohĂłctrĂ©ning.
8. alkalom A közben megszĂŒletĆ darab összerakĂĄsa. Közös elemzĂ©s. Helyzetgyakorlatok. ImprovizĂĄciĂł. A tĂ©r Ă©s lĂĄtvĂĄnyvilĂĄg megtervezĂ©se. ErĆvonalak felrajzolĂĄsa. MemĂłriagyakorlatok.
9. alkalom MeghĂvott elĆadĂł. A szĂnhĂĄz szociokulturĂĄlis alapja Ă©s hĂĄttere a darab szövegĂ©nek Ă©s a rĂ©sztvevĆk helyzetĂ©nek kapcsĂĄn.
10. alkalom MeghĂvott elĆadĂł. Minden, amibĆl lesz valami. A Janus Egyetemi SzĂnhĂĄz mƱszaki vezetĆjĂ©nek elĆadĂĄsa.
SzintetizĂĄlĂł szakasz
1. alkalom LĂĄtogatĂĄs a pĂ©csi Janus Egyetemi SzĂnhĂĄzban. Rövid törtĂ©neti ĂĄttekintĂ©s a szĂnhĂĄz vezetĆjĂ©vel. SzĂnhĂĄzbejĂĄrĂĄs. Egy prĂłba megtekintĂ©se. BeszĂ©lgetĂ©s a szĂnĂ©szekkel. Közös jĂĄtĂ©k Ă©s a szĂnpadtechnika kiprĂłbĂĄlĂĄsa. Esetleg egy esti elĆadĂĄs megtekintĂ©se. UtĂĄna elemzĆ megbeszĂ©lĂ©s.
2. alkalom A kurzus eddigi ismereteinek szintetizålåsa. Véleménycsere. Forrószék. Munkabemutató az összefƱzött jelenetek alapjån.
ProduktĂv szakasz
1. alkalom A munkabemutatĂł tapasztalatainak megbeszĂ©lĂ©se Ă©s Ă©rtĂ©kelĂ©se. A szöveg vĂ©gsĆ korrektĂșrĂĄja. VĂ©gleges szereposztĂĄs. DĂszlet Ă©s jelmez.
2. alkalom RendelkezĆ prĂłba.
3. alkalom A helyzetek vizsgĂĄlata. Ărzelmi sĂkok vĂ©gleges tisztĂĄzĂĄsa.
4. alkalom VĂ©glegesĂtĆ prĂłba.
5. alkalom NyilvĂĄnos fĆprĂłba.
6. alkalom Premier!
Ahmann TĂmea
Ez az e-mail cĂm a spamrobotok elleni vĂ©delem alatt ĂĄll. MegtekintĂ©sĂ©hez engedĂ©lyeznie kell a JavaScript hasznĂĄlatĂĄt.
30-423-6648
âFilm- Ă©s szĂnhĂĄzmƱvĂ©szeti
kompetenciafejlesztés a Mohåcsi
Kossuth FilmszĂnhĂĄzbanâ
TĂMOP-323/A-11/2012-0110.