2013.
ĂĄpr. 1.

Tematika

Elméleti szakasz

1. alkalom Csoportépítés alap-dråmajåtékokkal. Egymås megismerése (bemutatkozås-név eltåncolåsa), ritmusgyakorlatok, kinek mi jut eszébe a színhåzról). Eddigi színhåzi élmények felelevenítése. Csoport bontås.

2. alkalom Közös agy-bemelegĂ­tƑ gyakorlat kiprĂłbĂĄlĂĄsa. A klasszikus szĂ­nhĂĄz törtĂ©nete nagy vonalakban (görög, közĂ©pkori, klasszicista). Angol Ă©s francia szĂ­nhĂĄz kĂŒlönbsĂ©gei. Opera Ă©s bĂĄbtörtĂ©net. Rövid felolvasĂĄs nĂ©hĂĄny Ăłgörög Ă©s Shakespeare drĂĄmĂĄbĂłl. A hallottak Ă©rtelmezĂ©se.

3. alkalom A modern szĂ­nhĂĄz bemutatĂĄsa. RendezĂ©s törtĂ©net. ÍzelĂ­tƑ Sztanyiszlavszkij, Grotowski stb. mƱvĂ©szetĂ©bƑl.

4. alkalom Színészmesterség elméletben (Craig és Cohen). Színhåzi felvételek (Gårdonyi Géza Színhåz: Csörgess meg!).

5. alkalom Egy szĂ­nhĂĄz belĂŒlrƑl: a pincĂ©tƑl a zsinĂłrpadlĂĄsig. SzĂ­nhĂĄzi emberek: a jegyszedƑtƑl a mƱszakig.

6. alkalom A szĂ­nhĂĄz felvetett kĂ©rdĂ©seinek vizsgĂĄlata adott drĂĄmarĂ©szletek alapjĂĄn. FĂ©lĂ©vtƑl fĂŒggƑen innen indul az aktuĂĄlis tĂ©ma beillesztĂ©se a foglalkozĂĄsba. (nĂ©phagyomĂĄnyok, vĂĄrostörtĂ©net, kisebbsĂ©gi kĂ©rdĂ©s Ă©s napi sajtĂł vizsgĂĄlata)

7. alkalom SzövegĂ­rĂĄs. DrĂĄma Ă©s/vagy szĂ­nhĂĄz (BĂ©csy TamĂĄs). A szövegben rejlƑ potenciĂĄlis energia felfedezĂ©se.

8. alkalom A szĂ­nĂ©sz Ă©s a szöveg kapcsolata. KarakterĂ©pĂ­tĂ©s. A szerep megformĂĄlĂĄsnak elmĂ©leti alapjai. A bemutatĂĄsra szĂĄnt darab szövegĂ©nek közös lĂ©trehozĂĄsa. ÖsszegzĂ©s. [MegjegyzĂ©s: minden alkalommal az elmĂ©let gyakorlatĂĄt is kiprĂłbĂĄljuk (pl. brosst keresĂŒnk a fĂŒggönyön)]

KreatĂ­v szakasz

1. alkalom ÁtfogĂł trĂ©ning. AlapvetƑ mozgĂĄsi, szöveges, Ă©nekes Ă©s drĂĄmagyakorlatok.

2. alkalom Színészi megközelítés (cél-akadåly, közös jåték, taktikåk, építkezés).

3. alkalom A színész mint eszköz (a színész légzése, hangja, beszéde, teste)

4. alkalom MeghĂ­vott elƑadĂł. Balett Ă©s kortĂĄrstĂĄnc tĂ©mĂĄban. MozgĂĄstrĂ©ning.

5. alkalom HĂĄzi olvasmĂĄnyok. Dramatikus hĂĄttĂ©r. A kĂ©szĂŒlƑ bemutat kĂ©rdĂ©seihez ajĂĄnlott olvasmĂĄnyok keresĂ©se Ă©s feldolgozĂĄsa.

6. alkalom ElƑadĂĄs elemzĂ©s közösen megnĂ©zett bemutatĂł alapjĂĄn. Kritikai hozzĂĄĂĄllĂĄs fejlesztĂ©se. RögtönzĂ©sek a feldolgozandĂł tĂ©mĂĄban. A bemutatott jelentek azonnali csoportos Ă©s egyĂ©ni elemzĂ©se.

7. alkalom MeghĂ­vott elƑadĂł. HaladĂł szĂ­nĂ©szi technikĂĄk. (inspirĂĄciĂł, energiavezetĂ©s, figyelem) RĂĄadĂĄs: egy kĂŒlönleges technika a jĂłkedvhez: 1 ĂłrĂĄs nyĂ­lt bohĂłctrĂ©ning.

8. alkalom A közben megszĂŒletƑ darab összerakĂĄsa. Közös elemzĂ©s. Helyzetgyakorlatok. ImprovizĂĄciĂł. A tĂ©r Ă©s lĂĄtvĂĄnyvilĂĄg megtervezĂ©se. ErƑvonalak felrajzolĂĄsa. MemĂłriagyakorlatok.

9. alkalom MeghĂ­vott elƑadĂł. A szĂ­nhĂĄz szociokulturĂĄlis alapja Ă©s hĂĄttere a darab szövegĂ©nek Ă©s a rĂ©sztvevƑk helyzetĂ©nek kapcsĂĄn.

10. alkalom MeghĂ­vott elƑadĂł. Minden, amibƑl lesz valami. A Janus Egyetemi SzĂ­nhĂĄz mƱszaki vezetƑjĂ©nek elƑadĂĄsa.

SzintetizĂĄlĂł szakasz

1. alkalom LĂĄtogatĂĄs a pĂ©csi Janus Egyetemi SzĂ­nhĂĄzban. Rövid törtĂ©neti ĂĄttekintĂ©s a szĂ­nhĂĄz vezetƑjĂ©vel. SzĂ­nhĂĄzbejĂĄrĂĄs. Egy prĂłba megtekintĂ©se. BeszĂ©lgetĂ©s a szĂ­nĂ©szekkel. Közös jĂĄtĂ©k Ă©s a szĂ­npadtechnika kiprĂłbĂĄlĂĄsa. Esetleg egy esti elƑadĂĄs megtekintĂ©se. UtĂĄna elemzƑ megbeszĂ©lĂ©s.

2. alkalom A kurzus eddigi ismereteinek szintetizålåsa. Véleménycsere. Forrószék. Munkabemutató az összefƱzött jelenetek alapjån.

ProduktĂ­v szakasz

1. alkalom A munkabemutatĂł tapasztalatainak megbeszĂ©lĂ©se Ă©s Ă©rtĂ©kelĂ©se. A szöveg vĂ©gsƑ korrektĂșrĂĄja. VĂ©gleges szereposztĂĄs. DĂ­szlet Ă©s jelmez.

2. alkalom RendelkezƑ próba.

3. alkalom A helyzetek vizsgĂĄlata. Érzelmi sĂ­kok vĂ©gleges tisztĂĄzĂĄsa.

4. alkalom VĂ©glegesĂ­tƑ prĂłba.

5. alkalom Nyilvános fƑpróba.

6. alkalom Premier!

ElĂ©rhetƑsĂ©g

Ahmann TĂ­mea
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt åll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript hasznålatåt.
30-423-6648

„Film- Ă©s szĂ­nhĂĄzmƱvĂ©szeti
kompetenciafejlesztés a Mohåcsi
Kossuth Filmszínházban”
TÁMOP-323/A-11/2012-0110.